ღონისძიების დასახელება:
ტრენინგი
ტრენინგის დასახელება:
ინტელის სასწავლო კურსი-,,პროექტებით სწავლება“
ჩამტარებელი ორგანიზაცია:
მასწავლებელთა
პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი
ტრენინგის ჩატარების დრო:
01.11-02.11.2014;
08.11-09.11.2014;
15.11-16.11.2014;
22.11-23.11.2014.
ჩატარების ადგილი და ხანგრძლივობა:
ქალაქ ქუთაისის 31-ე საჯარო სკოლა (8
მოდული-32 საკონტაქტო საათი).
ტრენერის საკონტაქტო ინფორმაცია:
მეგი
კაპანაძე 577-975-778
ტრენინგის მიზანი და ამოცანა:
კომპიუტერული ტექნოლოგიების
ეფექტური გამოყენებით მოსწავლეთა წარმოსახვის, შემოქმედებითი უნარების წახალისებისა
და საბოლოოდ, უკეთესი სასწავლო შედეგების მიღწევა.
ტრენინგის მოსალოდნელი შედეგები:
ამ
კურსის ფარგლებში, პედაგოგები შექმნიან და სრულყოფენ რესურსებს იმ თემაზე, რომელსაც
ასწავლიან. კომპიუტერული ტექნოლოგიების ეფექტური გამოყენებით წაახალისებენ მოსწავლეთა
წარმოსახვით, შემოქმედებით უნარებს და საბოლოოდ, მიაღწევენ უკეთეს სასწავლო შედეგებს.
რეზიუმე
I
მოდული-პროექტებით სწავლება
თემა: ,,პროექტებზე
დაფუძნებული სწავლება და პროექტის მონახაზი“.
ტრენინგის დასაწყისში მონაწილეები ერთმანეთს გავეცანით. თითოეულს მიეცა ნახევარი წუთი საკუთარი თავის წარსადგენად (თვითპრეზენტაცია). შემდეგ კი ტრენერმა მეგი კაპანაძემ მოგვაწოდა ინფორმაცია ტრენინგის მიზნების, თითოეული მოდულის მთავარი აქცენტების, მოსალოდნელი შედეგების, შინაარსის, მუშაობის მეთოდების შესახებ. გაგვაცნო პირველი სამუშაო დღის გეგმა, სესიების თანმიმდევრობა და ხანგრძლივობა. vimsjeleT im damatebiT resursebze, romlebic am modulSi iqneboda gamoyenebuli.
განვიხილეთ თემა: ,,პროექტზე დაფუძნებული სწავლება და პროექტის მონახაზი“.
განვახორციელეთ შემდეგი აქტივობები:
·
portfolios komponentebis gacnoba;
·
statiis momzadeba
proeqtebiT swavlebis Temaze da misi gamocema;
·
proeqtis Sesabamisi
21-e saukunis unar-Cvevebis SerCeva;
·
saproeqto ideebis generireba;
·
refleqsia sakuTar blogze.
SevarCie Tema ,,zRaprebi da stereotipebi”. Kkompaqtdiskze gavxseni 21-e saukunis
unar-Cvevebi saqaRaldeSi ,,azrovnebis unar-Cvevebi”. Ggavecani TiToeulis ganmartebas da
vimsjeleT, rogor aisaxeboda mocemuli unar-Cveva sagnobriv swavlebasa da samizne
jgufSi; rogor SevZlebdi integrirebas modulis gegmaSi; rogor warmoCindeboda
yovelive saskolo praqtikaSi…
რამდენიმეწუთიანი შესვენების შემდეგ ტრენერმა შემოგვთავაზა პრაქტიკული სავარჯიშოები, რომელსაც მოჰყვა შესრულებული დავალების ანალიზი, დისკუსია. შემდეგ გავაკეთე ზეპირი პრეზენტაცია და ვისაუბრე, რა ფორმით მივაწოდებდი ამ ყოველივეს მოსწავლეებს.
ვმუშაობდით ინდივიდუალურად, ჯგუფურად.
დასასრულს, შევაჯამეთ, შევაფასეთ ტრენინგი, დავგეგმეთ მომდევნო დღის სამუშაო და დროებით დავემშვიდობეთ ერთმანეთს.
II მოდული-სასწავლო პროექტის დაგეგმვა
თემა: ,,მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები და მოსწავლეზე ორიენტირებული შეფასება“.
meore dRe daviwyeT wina dRis refleqsiiT.
Semdeg დaწვრილებით გავეცანით მასწავლებლის სტანდარტს და თეზისების სახით ჩამოვაყალიბეთ მისი ძირითადი პრინციპები, (გონებრივი იერიში). SevimuSave Cemi proeqtisaTvis
mimarTulebis mimcemi sakvanZo kiTxvebi moswavleebis CarTulobis uzrunvelsayofad.
Semdegi sakiTxებi iyo
Sefasebis sxvadasxva meTodis gansazRvra: moswavleebis saWiroebebis Sefaseba;
progresis monitoring; damoukidebeli muSaobisa da TanamSromlobis, codnis
miRebisa gaazrebis xelSewyoba; informaciis gagebisa da შეძენილი unar-Cvevebis demonstrireba. SevimuSaveT Sefasebis formebi moswavleTa
saWiroebebis gansazRvrisaTvis.
ტრენერმა მსმენელებს შემოგვთავაზა პრაქტიკული სავარჯიშოები, რომელსაც მოჰყვა შესრულებული დავალების ანალიზი, დისკუსია. შემდეგ გავაკეთე ზეპირი პრეზენტაცია და ვისაუბრე, რა ფორმით მივაწოდებდი ამ ყოველივეს მოსწავლეებს.
დagegmvis Semdegi etapi iyo zogadi
kiTxvebis siRrmiseuli gaazreba; saproeqto ideebis SemuSaveba zogadi
SekiTxvebisaTvis…
დასასრულს, შევაჯამეთ, შევაფასეთ ტრენინგი და დროებით დავემშვიდობეთ ერთმანეთს.
III მოდული-კავშირები
თემა: ,,ინტერნეტის გამოყენება სწავლა-სწავლების პროცესში”.
მესამე შეხვედრა დავიწყეთ რეფლექსიით. შემდეგ ერთმანეთს გავუზიარეთ სასწავლო პროექტის პორტფოლიოს პრეზენტაციები და მოსწავლეთა საჭიროებების დადგენის ფორმები; განვიხილეთ სასწავლო პროექტის მეშვეობით სტანდარტების მიღწევის საკითხები; შევისწავლეთ და გავაანალიზეთ საავტორო უფლებების კანონმდებლობა და სამართლიანი გამოყენების წესები განათლების სისტემაში; შევქმენით ბიბლიოგრაფია; გავეცანით ინტერნეტრესურსებს, რომლებსაც გამოვიყენებთ კვლევაში, კომუნიკაციასა და თანამშრომლობის პროცესში; შევაფასეთ ინტერნეტრესურსები; კიდევ ერთხელ გადავხედე პროექტის გეგმას და გავუკეთე კორექტირება. ტრენერმა მსმენელებს შემოგვთავაზა პრაქტიკული სავარჯიშოები, რომელსაც მოჰყვა შესრულებული დავალების ანალიზი, დისკუსია. შემდეგ გავაკეთე ზეპირი პრეზენტაცია და ვისაუბრე, რა ფორმით მივაწოდებდი ამ ყოველივეს მოსწავლეებს.
ბოლოს, შევაჯამეთ მთელი მოდული, დავგეგმეთ მომდევნო დღეს შესასრულებელი სამუშაოები და დავემშვიდობეთ ერთმანეთს.
IV მოდული-სასწავლო ნიმუშების შექმნა
თემა: ,,პროექტის შედეგები მოსწავლის თვალთახედვით“.
წინა დღის რეფლექსიის შემდეგ განვაახლეთ მუშაობა. გავეცანი სასწავლო ნიმუშებს: პროექტის ჩარჩოს დაგეგმვას; სასწავლო ნიმუშების დაკავშირებას სასწავლო შეკითხვებთან, ამოცანებთან და 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევებთან. შევარჩიე სასწავლო მიზნების შესაბამისი ინსტრუმენტები; შევქმენით და შევაფასეთ მოსწავლეთა ნამუშევრების სავარაუდო ნიმუშები: პრეზენტაციები, პუბლიკაციები, ვიკი, ბლოგები; პროექტის გეგმაში შევიტანე ცვლილებები.
ტრენერმა მსმენელებს შემოგვთავაზა პრაქტიკული სავარჯიშოები, რომელსაც მოჰყვა შესრულებული დავალების ანალიზი, დისკუსია. შემდეგ გავაკეთე ზეპირი პრეზენტაცია და ვისაუბრე, რა ფორმით მივაწოდებდი ამ ყოველივეს მოსწავლეებს.
ბოლოს, შევაჯამეთ მთელი მოდული, დავგეგმეთ მომდევნო დღეს შესასრულებელი სამუშაოები და დავემშვიდობეთ ერთმანეთს.
V მოდული-მოსწავლეთა პროექტების შეფასება
თემა: ,,განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასება“.
ტრენინგის მონაწილეებმა ერთმანეთს გავუზიარეთ მოსწავლის სავარაუდო ნაშრომების ვერსიები; განვიხილეთ შეფასების პროცესში მოსწავლეთა ჩართვის შესაძლებლობები; გავაკეთეთ რეფლექსია შეფასების არსებულ პრაქტიკასა და ფორმებზე; შევქმენით შეფასების ფორმები მოსწავლეთა სავარაუდო ნაშრომისათვის;
ტრენერმა მსმენელებს შემოგვთავაზა პრაქტიკული სავარჯიშოები, რომელსაც მოჰყვა შესრულებული დავალების ანალიზი, დისკუსია. შემდეგ გავაკეთე ზეპირი პრეზენტაცია და ვისაუბრე, რა ფორმით მივაწოდებდი ამ ყოველივეს მოსწავლეებს.
ვმუშაობდით ინდივიდუალურად, ჯგუფურად.
ბოლოს, შევაჯამეთ მთელი მოდული, დავგეგმეთ მომდევნო დღეს შესასრულებელი სამუშაოები და დავემშვიდობეთ ერთმანეთს.
VI მოდული-დაგეგმვა მოსწავლეთა წარმატებისათვის
თემა: ,,მოსწავლეთა ხელშეწყობა და ორიენტირება დამოუკიდებელ მუშაობაზე“.
წინა დღის რეფლექსიის შედეგ მონაწილეებმა ერთმანეთს გავუზიარეთ სავარაუდო ნაშრომები და შეფასების რუბრიკები; ვიმსჯელეთ, როგორ შევუწყოთ ხელი მოსწავლეთა თვითრეგულირებად სწავლას; მოვძებნეთ დიფერენცირებული სწავლების გზები ყველა ტიპის მოსწავლისათვის; დავგეგმეთ შეფასება მოსწავლეთა თვითრეგულირებისათვის; შევქმენით დამატებითი მასალები მოსწავლეთა გეზის მისაცემად.
რამდენიმეწუთიანი შესვენების შემდეგ ტრენერმა შემოგვთავაზა პრაქტიკული სავარჯიშოები, რომელსაც მოჰყვა შესრულებული დავალების ანალიზი, დისკუსია. შემდეგ გავაკეთე ზეპირი პრეზენტაცია და ვისაუბრე, რა ფორმით მივაწოდებდი ამ ყოველივეს მოსწავლეებს.
ვმუშაობდით ინდივიდუალურად, ჯგუფურად.
ბოლოს, შევაჯამეთ მთელი მოდული, დავგეგმეთ მომდევნო დღეს შესასრულებელი სამუშაოები და დავემშვიდობეთ ერთმანეთს.
VII მოდული- ფასილიტაცია ტექნოლოგიებით
თემა: ,,მასწავლებელი, როგორც ფასილიტატორი“.
წინა დღის რეფლექსიის შედეგ ტრენინგის მონაწილეებმა განვიხილეთ, როგორ გამოვიყენოთ კითხვების დასმის სხვადასხვა ტექნიკა; შევქმენით პრეზენტაციები, დოკუმენტები, ცხრილები და ვებრესურსები მოსწავლეზე ორიენტირებული სასწავლო პროცესის ხელშესაწყობად; დავგეგმეთ და განვიხილეთ სასწავლო პროექტის განხორციელების იდეები; მოდიფიცირება გავუკეთე სასწავლო პროექტის გეგმას; შევაფასეთ პორტფოლიოები; განვსაზღვრეთ პროფესიული განვითარებისა და ტექნოლოგიური რესურსების წყაროები.
რამდენიმეწუთიანი შესვენების შემდეგ ტრენერმა შემოგვთავაზა პრაქტიკული სავარჯიშოები, რომელსაც მოჰყვა შესრულებული დავალების ანალიზი, დისკუსია. შემდეგ გავაკეთე ზეპირი პრეზენტაცია და ვისაუბრე, რა ფორმით მივაწოდებდი ამ ყოველივეს მოსწავლეებს.
ვმუშაობდით ინდივიდუალურად, ჯგუფურად.
ბოლოს, შევაჯამეთ მთელი მოდული, დავგეგმეთ მომდევნო დღეს შესასრულებელი სამუშაოები და დავემშვიდობეთ ერთმანეთს.
VIII მოდული-სასწავლო პროექტის პორტფოლიოს ჩვენება
თემა: ,,შესწავლილის გაზიარება“.
წინა დღის რეფლექსიის შედეგ მოვამზადეთ და წარმოვადგინეთ სასწავლო პროექტის პორტფოლიოები; შევაფასეთ ინტელის ძირითადი კურსი და წამოვედით იმ იმედით, რომ მივიღებდით კურსში მონაწილეობის სერტიფიკატს.
ღონისძიების მნიშვნელობის დასაბუთება
ამ ტრენინგზე განხილული
ყველა საკითხი ძალიან მნიშვნელოვანია ჩემთვის. კიდევ ერთხელ დავრწმუნდი, რომ მასწავლებელს
სჭირდება მუდმივ დინამიკაში ყოფნა, რადგან არ შეჩერდეს მისი პროფესიული ზრდა-განვითარება.
ტრენინგის დასრულების შემდეგ მივხვდი, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია ამა თუ იმ პრობლემის
დადგენა, კვლევა და მისი შემდგომი ანალიზი მასწავლებლის პროფესიული ზრდისა და მოსწავლეთა
მაღალი აკადემიური მოსწრებისათვის.
ტრენინგის
მასალების ანალიზის შედეგად მივხვდი, რაც აქამდე არ გამომდიოდა ჩემი საკუთარი
ძალებით, პროფესიული კომუნიკაციის საშუალებით ადვილი მისაღწევი იქნება, რადგან
სწორედ კოლეგებს შორის სწორი პროფესიული ურთიერთობების შედეგად შეიძლება,
გამომჟღავნდეს მოსწავლეთა საჭიროებები და მიდრეკილებები.
ტრენინგზე მიღებული
ცოდნის გამოყენებით, დარწმუნებული ვარ, უფრო ეფექტურად შევარჩევ იმ მეთოდებსა და სტრატეგიებს,
რომლებიც უფრო მეტი სარგებლის მომტანი იქნება ჩემთვისაც და მოსწავლეებისთვისაც. ტრენინგზე
მიღებული ინფორმაციის დახმარებით ჩემი ცოდნა ამ საკითხებთან დაკავშირებით უფრო საფუძვლიანი
გახდა. დავრწმუნდი მათი გამოყენებისა და გათვალისწინების აუცილებლობა-საჭიროებაში.
ეს ტრენინგი დამეხმარა ჩემი პრაქტიკული საქმიანობის
გაუმჯობესებაში და წახალისებაში. პროფესიული განვითარება ასპარეზს უთმობს განახლების
მოდელს. ეს მოდელი მომცემს შესაძლებლობას, გადავხედო, თავიდან გავაკეთო, შევასწორო,
თავიდან ჩამოვაყალიბო, გადავაფასო ჩემი პრაქტიკული საქმიანობა. მე შეძლებისდაგვარად
დავეხმარები კოლეგებს, გახდნენ ინფორმაციისა და სწავლის მაძიებელნი, პრობლემის გადამჭრელნი
და საკუთარი საქმიანობის მკვლევარნი. ეს კი მიიღწევა მასწავლებლის წახალისებით, მონაწილეობა
მიიღონ დისკუსიებსა და საუბრებში.
ტრენინგზე კოლეგებთან
ცალკეული პრობლემის განხილვა შთამბეჭდავი და საიტერესო იყო. სხვა კუთხით დავინახე თითოეული
საკითხი, უფრო ღრმად ჩავწვდი რთულ პედაგოგიურ სიტუაციებს, და რა თქმა უნდა, მიღებულ
ცოდნასა და გამოცდილებას გავუზიარებ ჩემს კოლეგებს არა მარტო სკოლის შიგნით, არამედ
სკოლის გარეთაც.
ვითანამშრომლებ
სკოლის ადმინისტრაციასთან თანამშრომლობითი კულტურის დასანერგად.
ძალიან დიდი
მადლობა მასწავლებლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნულ ცენტრს, ქალბატონ მეგი კაპანაძეს საინტერესო
ტრენინგისთვის.
თვითშეფასების
რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
ყოველთვის
|
ხანდახან
|
იშვიათად
|
არასდროს
|
ერთი თვალის გადავლებით ვხვდები, რაზეა მოცემული თეორიული მასალა
|
||||
დავალების მოთხოვნას ვპასუხობ ზუსტად
|
||||
მონაწილეობას ვღებულობ ზეპირ პრეზენტაციებში
|
||||
ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ
|
||||
ვცდილობ, არგუმენტირებულად ვისაუბრო
|
||||
აქტიურად ვარ ჩართული ჯგუფურ მუშაობაში
|
||||
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ
|
||||
ვიცავ დროის ლიმიტს
|
ნინო გამყრელიძე
24.11.2014
No comments:
Post a Comment